בכנס במכון ויצמן: ועידת 'למענכם' תפגיש רפואה וטכנולוגיות AI

אבי יעקב No Comments on בכנס במכון ויצמן: ועידת 'למענכם' תפגיש רפואה וטכנולוגיות AI

ועידת "למענכם" בראשות יוסי ערבליך תפגיש לראשונה בכנס במכון ויצמן את בכירי עולם הרפואה בישראל וענקיות הבינה המלאכותית: "פענוח בדיקות דימות באמצעות AI תציל מליונים ותאפשר תשובה מיידית" אומרים מארגני הכנס. במהלך הועידה יתקיים טקס הוקרה לרופאים ולמתנדבי הארגון על פעילותם למען חיילי צה"ל ופצועי מלחמת 'חרבות ברזל'

צילום: יח"צ
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ביום רביעי 27.03.24 תתקיים הועידה השנתית של ארגון 'למענכם', שתעמוד השנה בסימן "הבינה המלאכותית בשירות הרפואה". הועידה השנה תערך ב'מכון ויצמן למדע' וישתתפו בו מומחים בינלאומיים בתחומי הבינה המלאכותית והרפואה.

לראשונה בישראל, יוצגו על במת הועידה בשידור חי, מודולים חדשניים של בינה מלאכותית המשנים את פני האבחון הרפואי ומקלים בהרבה על עבודת הרופאים, תוך חיסכון ניכר בזמן וייעול מקסימלי של המערכת הרפואית, אחד האתגרים הגדולים של מערכת הבריאות לאור המחסור במפענחים, מה שגורם לעיכוב וסבל לחולים.

בועידה ישתתפו למעלה מ-500 רופאים, מנהלי בתי החולים, נשיאי האוניברסיטאות בישראל, אקדמאים, חוקרים, מומחי טכנולוגיה ובכירי ענף ההיי-טק. בין חברי הפאנלים והמרצים יהיו מנכ"לי החברות המובילות בעולם בתחום הבינה המלאכותית; מיקרוסופט, גוגל, צ'ק פוינט ומובילאיי.

גיל שויד. מייסד שותף ומנכ"ל צ'ק פוינט

יחצ

בועידה הרפואית צפויים ליטול בה חלק מגוון רחב של אנשי מפתח בעולמות הרפואה והחדשנות ביניהם: האלוף במיל' יוחנן לוקר, יו"ר דירקטוריון 'כללית' שירצה בנושא החדשנות – מפתח לקיימות מערכת הבריאות הציבורית, פרופ' רן בליצר, סמנכ״ל וראש מערך החדשנות של 'כללית' שירצה על הבינה המלאכותית בשירות הרפואה, פרופ' ערן סגל, מהמחלקה למדעי המחשב ומתמטיקה שימושית במכון ויצמן למדע, שירצה בנושא רפואה מותאמת אישית ופרופ׳ יוסי מטיאס, סגן נשיא גוגל, מנכ״ל מרכז גוגל בישראל, וראש תחום הבינה המלאכותית לתחום הרפואי בגוגל העולמית. פרופ׳ אלון חן, נשיא מכון ויצמן למדע, יישא דברים בפתיחת הכנס.

לצד ההרצאות, יתקיימו מספר מושבים מקצועיים: מושב הפתיחה של מיקרוסופט שיתמקד בדרכים בהן הבינה המלאכותית מגדירה מחדש את עולם הבריאות. את המושב יפתח אלון חיימוביץ' מנכ"ל מיקרוסופט ישראל שיציג את אסטרטגיית הבריאות של החברה ואת היישומים המתקדמים במערכת הבריאות בישראל.

רותי קידר – מנהלת גלובלית של מגזר הבריאות במיקרוסופט EMEA , תציג היבטים גלובלים של שימוש בטכנולוגיות AI במערכות בריאות ויישומים מתקדמים מהעולם. במושב יוצג דמו של פיתוח ישראלי מבוסס בינה מלאכותית מחוללת Generative AI שפותח על הפלטפורמה של מיקרוסופט.

מושב נוסף אותו ינחה ברק רגב מנכ"ל גוגל ישראל, יעסוק במהפכת הבינה המלאכותית של גוגל, בהשתתפות ד"ר עדי אהרון גילת – ראש תחום אסטרטגיה במעבדת החדשנות של גוגל, ד"ר מאיה לבנטר רוברטס – מומחית קלינית בכירה ומנהלת אתר בריאות, גוגל תל אביב וליאור שטרן – מנהל מוצר בריאות AI בגוגל.

 

פרופ' אמנון שעשוע

יונתן הפנר

פאנל נוסף בהשתתפות גיל שויד – מייסד שותף ומנכ"ל צ'ק פוינט, פרופ' אמנון שעשוע – נשיא ומנכ"ל חברת מובילאיי פרופ' רן בליצר – סמנכ"ל וראש מערך החדשנות בכללית ופרופ' יונינה אלדר – המחלקה למדעי המחשב ומתמטיקה שימושית, מכון ויצמן יעמוד בסימן העתיד שמעבר לאופק: לאן באמת נוכל להגיע ב-2025?.

גולת הכותרת של הוועידה הוא מושב שיעסוק בהגדרה מחדש של שירותי הבריאות בעזרת כוחה של הבינה המלאכותית, במהלכו תוצג הדגמה חיה של פעולת הבינה המלאכותית בתחומי הרפואה. את המושב יוביל ד"ר גדי נוימן סגן נשיא הארגון, שרק לאחרונה מונה ליו"ר ועדת המחקר והפיתוח ב'למענכם'.

השיח וההרצאות יתמקדו בשלל פיתוחים מעשיים שכבר מיושמים בענפי רפואה שונים כיום, ובפיתוחים קרובים שמטרתם לשפר את תוצאות האבחון הרפואי, רפואה מותאמת אישית למטופל הבודד, את הפן השירותי האישי, ואת הפן המחקרי לרופא החוקר.

כנס חלוצי זה הוא הראשון מסוגו בישראל, והוא זוכה לברכת נשיא המדינה יצחק הרצוג, ומתקיים בחסות אגודת הידידים של הארגון שבראשה ניצב הפילנתרופ בני שטינמץ.

הכנס יספק הצצה לפיתוחים המהפכניים והחדשניים ביותר בעולם הרפואה והבינה המלאכותית ע"י מרצים מהארץ ומחו"ל, בהם רופאים מובילים בתחום החדשנות הרפואית ובכירי תעשיית ההייטק והביוטק בישראל.

מר בני שטיינמץ

"זו הפעם הראשונה, בה יתקבצו על במה אחת מפתחי ויזמי ה-AI הבכירים ביותר בארץ ובחו"ל, לצד בכירי מערכת הרפואה – אנשי השטח –  שמכירים את הענף המעשי והיישומי ומסייעים לאנשי ה-AI לפתח את המערכות תומכות ההחלטה" אומר חתן אות הנשיא ויו"ר "למענכם" יוסי ערבליך, ומוסיף "הארגון שלנו, פועל ללא מטרות רווח החל משנת 2017, במטרה להעניק ייעוץ והכוונה רפואית מקצועית לכל אדם, ללא הבדל דת, גזע ומגדר בשעת הצורך וברגעים הקשים, ותוצרי הבינה המלאכותית מהווה פריצת דרך בענף החשוב ביותר של הצלת חיים, הארכת תוחלת חיים ואיכות חיים".

המענה שמספק ארגון "למענכם" הינו חינמי וניתן ע"י טובי הרופאים במדינת ישראל, הודות למערך הרפואי בארגון בהובלתם של נשיא הארגון, פרופ' יוסף פרס לשעבר מנכ"ל המרכז הרפואי שניידר, מנהל המערך הרפואי בארגון ד"ר בני דווידזון, לשעבר מנכ"ל המרכז הרפואי שמיר וסגן נשיא הארגון ד"ר גדי נוימן, לשעבר סגן מנהל המרכז הרפואי בילינסון.

בנוסף לייעוץ הרפואי, הארגון שם לו למטרה לקדם את הידע והמחקר בתחומי הרפואה השונים, לאור זאת מקיים הארגון ועידת חדשנות רפואית שנתית, שמאירה כל שנה את הנושאים העיקריים בתחום המחקר והחדשנות.

מיזם ייחודי אותו מפעיל הארגון הוא "רופאים במילואים" המורכב ממומחים בעלי שם עולמי – רופאים בכירים ומנהלי מחלקות בכירים מבתי חולים בארץ ובחו"ל, המתמחים בתחומים ספציפיים ומסייעים באבחון וייעוץ במקרים מורכבים, ללא כל תמורה. מרבית הרופאים החברים במיזם צפויים להשתתף בוועידה, שם, תעלה על נס תרומתם למען החברה בישראל ופעילותם במהלך מלחמת "חרבות ברזל" למען לוחמי צה"ל ופצועי המלחמה.



0 תגובות